Handelsbetingelser for nethandel

1. Januar 2016

 

Priser:

Alle priser er inkl. 25 % moms og angivet i Danske kroner, hvor intet andet er nævnt.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende pris. Priserne er dagspriser. Aftaler med cykel-fix.dk indgås på dansk.

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse kan du logge ind på siden eller sende den mail til support@cykel-fix.dk

Når du laver en ordre bestilling vil du modtage en Autogeneret ordrebekræftelse som ikke er den endelige godkendelse for handlen. En ordre er først gælende når begge parter har godkendt ordren.



Der tages forbehold for:

  • Valutaændringer
  • Force majeure
  • Leveringssvigt
  • Tekst fejl
  • Afgiftsændringer
  • Udsolgte varer og trykfejl
  • Farveforskeli forhold til internet billeder
  • En handel er ikke bindende før begge parter har godkendt ordren

 

Vigtig Information!

Er der skader på din pakke når du modtager eller åbner din pakke?

Alle vores cykler og pakker bliver godt beskyttet inden afsendelsen og det er derfor dit ansvar at tjekke om pakken er gået i stykke, revnet, mast eller beskadiget indeni eller andet inden du skriver under på modtagelsen. Vi anbefaler at du tjekker pakken inden du skriver under på modtagelsen fra pakkeshoppen eller fra en fragtmand.

Det er vigtigt at du har en skriftlig kvittering og at skaden er bekræftet af pakkeshoppen eller fragtmanden Ellers vil et erstatningkrav ikke blive accepteret.

Hvis du vælger at få stillet din pakke uden at få en kvittering, hvis du f.eks ikke er hjemme, er det din egen risiko og et erstatningskrav for skader, mangler, mm kan derfor blive afvist.

Har du hentet din pakke uden at få en kvittering?

Kontakt GLS klik her
Kontakt 3D Logistik klik her

 

Afhentning:

Alle cykler bliver samlet, justeret og klargjort af vores dygtig og udlærte mekaniker på vores værksted, hvorefter cyklen er klar til brug.

Leveringstiden er normalt fra 1 til 7 hverdage for alle de varer der er på lager. Hvis der er varer i din ordre, som er i restordre vil du straks efter at vi har modtaget din ordre, få direkte besked om den forventede leverings tid. Når din ordre er klar, vil du modtage en email fra Cykel-fix når varen er afsendt eller er klar til afhentning på vores lager på Nørrebrogade i København N.

( På nogen af cyklerne skal der monteres pedaler, og styret skal drejes )

 

Budstikken:

Hvis der ikke er nogen hjemme på adressen på leveringsdagen, bliver du kontaktet så der kan aftales et nyt leveringstidspunkt. Dette koster ikke ekstra.

 

Post Danmark:

Er du ikke hjemme på leveringstidspunktet vil din pakke blive leveret på nærmeste postkontor så du kan afhente pakken der.

Bemærk at hvis du ikke har dit navn på postkassen, så bliver pakken sendt retur til cykel-fix

Hvis pakken herefter skal gensendes skal du selv betale for fragten.

Vi leverer kun i Danmark. (Ikke Grønland og Færøerne)

 

Afhentning af cykler:

Alle cykler og anhængere, der købes via www.Cykel-fix.dk kan afhentes på vores lager på Nørrebro i København.
Her vil du få indstillet styret og sadlen så den passer præcis til dig og din kørestilling.

 

Afhentnings-/Leveringstid:

Indenfor 1-7 hverdage. Du vil blive ringet op eller få en mail fra Cykel-fix så snart din cykel eller andet står klar til afhentning.

Haibike Cykler, op til 14 dage leveringstid

Ladcykler leveres indenfor 8-20 hverdage

 

Levering af tilbehør:

Levering af pakker med GLS, til erhverv eller privatadresser koster 59 DKK

Fri levering ved køb af cykler over 700 DKK

 

Levering af Cykler:

Levering af Cykler sker med GLS eller 3D logistik

Fri levering af cykler som koster over 700,-

Leveringstiden er normalt Indenfor 7 hverdage.

 

Sådan bliver din cykel sendt:

Cykler som er under 3m i H: B: L: tilsammen når vi har pakket den, Vil blive sendt med GLS

Cykler som er over 3m i H: B: L: tilsammen når vi har pakket den, Vil blive sendt med 3D logistik.

Sådan ved du om din cykel er sendt med GLS eller eD logistik:

når vi sender din ordre får du en bekræftelse på dette.

Får du herefter en mail med track & trace nummer vil din ordre blive leveret med GLS

Hvis du IKKE for at track & trace nummer, bliver din cykel sendt med 3D logistik.

Lager/webshop
Der tages forbehold for udsolgte varer, trykfejl, prisændringer og udskudt leveringstid hos Cykel-fix ´s leverandører. hvis dette er tilfældet vil du blive kontaktet af cykel-fix

 

Betaling:

Cykel-fix.dk modtager betaling med:
Dankort, E-Dankort, Visa Elektron, Visa, diners club, Mastercard, maestro card, JCB og America Express.

Der tages ikke gebyr ved betaling med Dankort, Visa/Dankort og E-Dankort på cykel-fix.dk
Hvis du betaler med Visa Elektron, Visa, diners club, Mastercard, maestro card, JCB og America Express, tages gebyr: Se mere herunder

 

Ikano Betaling

Der kan også betales med Ikano

Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen er afhentet eller afsendt.
Vi krypter alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol, hvilket betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.


Garanti og Reklamationsret:

Når du køber en ny cykel hos Cykel-fix, vil du modtage et servicehæfte med reklamationsbestemmelser, klargøring, gode råd, servicekort og vejledning i vedligehold af din nye cykel.
Kvalitetscykler skal jævnligt efterses og justeres. Derfor er det meget vigtigt at overholde eftersynene, som står i servicehæftet.

Du modtager ikke noget servicekort hvis du køber cykel via af køb fra vores online shop, da de fleste bor langt væk fra butikken.

Samtidig får du den ekstra bonus, at overholder du de fire første eftersyn, har du mulighed for en udvidelse af reklamationsfristen efter nedenstående regler:

1. På alle cykler ydes 2 års reklamationsret. Hvis ikke andet er opført på salgsnotaen eller på et særskilt garantibevis, udvides reklamationsretten til 3 år på dele og 5 år på stel og forgaffel mod brud, såfremt cyklen koster under 6.000 kroner, og de fire første eftersyn overholdes og udføres hos din cykelhandler. Den udvidede reklamationsret gælder ved fabrikations- eller materialefejl og under forudsætning af normalt brug.
2. Er cyklen udsat for stelbrud, der skyldes fabrikationsfejl, erstattes den af en ny i tilsvarende mærke og model. Dette gælder under alle omstændigheder de første 2 år for cykler, hvis pris er under 6.000 kroner. Men overholdes ovennævnte betingelser, udvides reklamationsretten og erstatningsreglen til 5 år (gælder dog ikke carbonstel), medmindre andet fremgår af salgsnotaen eller særskilt garantibevis på cyklen. Eventuelt påmonteret ekstraudstyr overflyttes til den nye cykel. Ved brud på forgaflen, der skyldes fabrikationsfejl, påmonteres en ny.
Ved stelbrud, der skyldes fabrikationsfejl inden for de første to år på cykler, hvis pris er over 6.000 kroner, udskiftes stellet og komponenterne overflyttes.
Reklamationsretten dækker både reservedele og arbejdsløn, men ikke fejl opstået som følge af hærværk, påkørsel, manglende vedligehold, unormalt brug eller almindeligt slid.
Alle eftersyn skal som hovedregel udføres hos Cykel-fix

Der er selvfølgelig reklamationsret på varer som er købt hos Cykel-fix
Går din cykel, cykelhjelm eller andet i stykker og er det en reklamationsreparation, får vi det selvfølgelig lavet.
Du skal kontakte os og vi finder den bedste løsning for dig.

Der er reklamationsret over en vares fejl eller mangler, der måtte være, da varen blev solgt.

Reklamationsretten gælder i 2 år fra købsdato og omfatter fabrikations- og materialefejl. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Garanti og reklamationsret gælder ikke ved fejl der er opstået som følge af hærværk, påkørsel, manglende vedligeholdelse/smørelse, unormalt brug eller almindeligt slid.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

 

Når du modtager varen / din ordre

VIGTIGT ********** Før du kvitterer ********** VIGTIGT 

1. Undersøg straks ved modtagelsen af dine varer, om 
emballagen har lidt overlast, og om alt indholdet er intakt. 

2. Er der tvivl om evt. skade skal det noteres på fragtbrevet før 
underskrift (notér på fragtbrev: med forbehold for skader) 

3. Ved transportskade skal du omgående henvende dig til det 
transportselskab, der har haft ansvaret for transporten ( post/ 
pakke, leverandør/ fragtmand) eller til os. 

4. Vi har ikke mulighed for at kræve erstatning for transportskader, 
hvis varerne returneres til os. Skader skal anmeldes ved 
modtagelse! 

5. Ingen returvarer modtages/ godkendes, uden at det er aftalt med 
vor salgsafdeling 

6. Hvis ikke der modtages med forbehold, kan hverken cykel-fix
eller transportør gøres ansvarlige for en evt. skade. 



Vi har brug for følgende information når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.



Afbestilling:

Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved at fremsende en e-mail med mærket "Afbestilling". Her skal bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. mailen skal sendes til: support@cykel-fix.dk

Har du modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail bedes denne returneret til Cykel-fix´s e-mail, mærket "Afbestilling" som sendes til support@cykel-fix.dk
Afbestilling skal ske senest dagen efter kl. 10.00

 

Varereturnering:

Skal ske til nedenstående adresse:

Cykel-fix
Nørrebrogade 10, gården
2200 København N. 

Bemærk:

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Er der tale om en reklamation, så medsend fyldestgørende informationer for at fremme ekspeditionen. Vedlæg kopi af faktura/ordrebekræftelse.
Vi anbefaler, at du sender varen som pakkepost med Post Danmark, når varen sendes retur. På den måde er der mulighed for at spore pakken og hermed være sikker på at varen er blevet leveret tilbage til Cykel-fix.

Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren.

Hvis du ikke afhenter din pakke i pakkeshoppen - Posthus eller postbox

Hvis pekken ikker bliver afhentet bliver pakken automastisk sendt retur til cykel-fix.

Dette koster et returfragt gebyr på 40,- og vil blive fragttrukket i beløbet vi sender retur for varen.

 

Vær opmærksom på dette, når du får fri fragt

Cykel-fix giver dig fri fragt/levering når du køber for 700,- eller mere. Returnerer du én eller flere varer sådan så dit køb reelt er under 700,- Vil det fragtbeløb vi har betalt for at sende dig varerne i første omgang, blive fratrukket i det beløb vi returnerer til dig, for den rerursendte varer.
Cykler fratrækkes 220,- Udstyr fratrækkes 59,- 

Vil du vide mere og dette kan du ringe til os på Tlf. 72 42 05 51 Mandag - Fredag fra 10.00 - 14.00

 

RETURNERING AF VARER / FORTRYDELSESRET

30 dage dages bytte og returret gælder kun for private kunder og ikke for virksomheder (her er der 14 dage)

30 dage dages bytte og returret gælder kun for nye varer og ikke brugte varer samt håndbygget cykler (her er der 14 dage) 

30 dages Bytte - og fortrydelsesret:
I forbruger køb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 30 dage tilbagebetaler vi varens pris. Fortryder du kun en del af din ordre, se ovenfor om fri fragt.

Modtager du din ordre af flere omgange gælder de 30 dage fortrydelsesret fra den dag du får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Fra den dag du melder til os du gerne vil benytte dig af din fortrydelsesret har du 30 dage til at indsende din vare/varer
Pengene vil gå ind på din konto senest 14 dage efter du har meldt at du vil returnere én eller flere varer

Botfaldelse af fortrydelsesretten:
Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret. Tilsvarende sker , hvis du bryder plomberingen på lyd- og billedoptagelser eller på computersoftware.

Se standard fortrydelsesret betingelser klik: Her

For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Post Danmark, GLS eller anden fragtmand senest 30 dage efter modtagelsen. Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. 

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af Cykel-fix ud fra en mulig salgsværdi. 
En salgværdig udregnes på den måde at vi ser på følgene: ridser, manglende eller ødelagt embalage, slitage, hærværk, dårlig vedligeholdelse, mangler mm.

Ved returnering af varen (herunder cykler og tilbehør), så husk ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE kan medføre oftest en væsentlig forringelse af salgsværdien, hvorfor De ud fra en vurdering foretaget af Cykel-fix, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.

Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen når du sender en vare eller flere varer retur til os.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren.

 

Varens stand, når du sender den tilbage:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.


Cykel-fix returnerer pengene indenfor 14 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 22, stk. 1
Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Skal du f.eks returnere en cykel som er større end en 18" børnecykel kan den ikke sendes med alm. post og den skal i stedet for leveres med en fragtmand som kan håndtere store pakker. Cykelfix bruger normalt "Budstikken eller 3D logistik" ( pris 220,- ) til dette.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. 

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.

 

Gavekort:

  • Gavekort beløb returneres ikke og kan ikke byttes til kontanter.
  • Købte gavekort kan bruges på www.cykel-fix.dk
  • Gavekortet er gyldigt fra købsdatoen og 3 år frem
  • Der er 14 dages fortrydelsesret på gavekort

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os på cykel-fix.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Cykelfix og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for Cykelfix har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på cykel-fix.dk er Cykelfix.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til cykel-fix.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Cykelfix har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Cykelfix via e-mail support@cykel-fix.dk

 

Cookies

cykel-fix.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

 

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på cykel-fix.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere cykel-fix.dk

 

Webshop Information

Webshoppen ligger på adressen Nørrebrogade 10 i gården, 2200 København N
Juridisk navn: Cykelfix
Cvr nr. 27 60 52 14
Tlf. 72 42 05 51
E-mail: Support@cykel-fix.dk
Direktør: Tom Stokbæk

Vent venligst ...